نیروی انسانی متخصص

نیروی انسانی متخصص

استفاده از رویکردهای خلاقانه در فرآیند استخدام و شناسایی عوامل جذاب در ایجاد انگیزه برای پیوستن افراد خبره و کاردان با پتانسیل بالا به شرکت

نیروی انسانی متخصص

امروزه اهمیت منابع انسانی (HR) برای سازمان بسیار مهمتر از پنهان کردن افراد شده است. منابع انسانی (HR) افرادی هستند که به طور مستقیم در اهداف سازمان مشارکت می کنند، افرادی هستند که در گذشته مشارکت داشته اند، بنابراین برای آینده شرکت، HR تنها منبعی است که قادر به کنترل و تخصیص منابع دیگر برای تولید کالا و خدمات است. شرکتها و کشورهای بزرگ برای مدیریت منابع خود از مدیریت منابع انسانی مؤثر و کارآمد استفاده میکنند.

مدیریت نیروی انسانی بسیار پیچیده است و فقط وظیفه منابع انسانی نیست بلکه وظیفه تمام مدیران است. برخی از اهداف مدیریت منابع انسانی کاهش اختلافات بین افراد، رفع اختلافات بین کارمندان و هدایت همه کارکنان به اهداف سازمان است.

طبق گفته آرمسترانگ مدیریت منابع انسانی (HRM) یک بخش مهم یک سازمان است و باعث می شود افرادی که در آنجا کار می کنند، به طور غیرمستقیم و مستقیم مسئول اهداف شرکت باشند. زیرا یکی از اهداف اصلی مدیریت منابع انسانی کمک به سازمان برای دستیابی به موفقیت از طریق مردم است.

عملکرد منابع انسانی هدایت کارکنان برای دستیابی به شایستگی ها و برای دستیابی به اهداف سازمان است. برای رسیدن به این هدف، لازم است، کارکنان برای درک تواناییهای خود و بهره برداری از حداکثر پتانسیل، برای هر دو انتظار (فرد و سازمان)، انتظارات فعلی و آینده خود را درک کنند. برخی مراحل برای توسعه این توانایی ها از قبیل ارزیابی عملکرد، آموزش، توسعه سازمان، بازخورد و مشاوره، پیشرفت شغلی، توسعه بالقوه، چرخش شغل و پاداش استفاده می شود.

با این حال، در بسیاری از شرکت ها اکنون بیشترین دارایی منابع انسانی می باشد. در سازمان باید از دانش، تواناییها و مهارتها حداکثر استفاده را کرد تا ارزش ایجاد شود.

علاوه بر این، برای همه شرکت ها بسیار مهم است که منابع انسانی (کارکنان) خود را در یک چارچوب برنامه ریزی شده و منسجم مدیریت کنند که منعکس کننده استراتژیک تجارت باشد. همچنین تضمین می کند که جنبه های مختلف مدیریت منابع انسانی معمولاً در تقویت عملکرد و رفتارهای لازم برای دستیابی به موفقیت تجاری تقویت می شوند.

 
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
این مطلب را به اشتراک بگذارید!