آخرین اخبار شرکت

مصاحبه خبرگزاری تسنیم با آقای حامد اصل روستا

حامد اصل روستا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به اینکه از لحاظ ماهیت بهای تمام شده ، شرک های سیمان در حال حاضر زیان ده هستند ، اظهار داشت : کارخانجات امروز حتی توان خرید تجهیزات اساسی خود را ندارند و به نوعی به سختی فعالیت تولیدی خود را انجام می دهند . اشاره کرد با محاسبات صورت گرفته ، افزایش قیمت موافقت شده صنعت سیمان در ده سال اخیر بیش از 60 درصد از تورم اعلامی کمتر است و علیرغم اینکه صنعت سیمان ایران و مشخصاً شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان ایران (سیدکو) با اجرای پروژه بومی سازی فعالیت های چشم گیری در زمینه کاهش بهای تمام شده و قطع وابستگی به تجهیزات خارجی انجام داده ، این صنعت به سختی چرخه فعالیت خود را ادامه می دهد .

وی با اعلام اینکه در سال 98 بنا به گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزایش100 درصدی قیمت سیمان متناسب با افزایش تورم منطقی بود ، گفت : اما متاسفانه آن سال فقط مجوز افزایش 37 درصدی به صنعت سیمان داده شد و علیرغم تورمهای سالهای 98 و 99 امسال نیز پیرو تمام پیگیریها فقط توانسته ایم افزایش 20 درصدی را دریافت کنیم که این موضوع اصلا جوابگوی افزایش هزینه های تولید صنعت نیست .

این تولید کننده سیمان با اشاره به ظرفیت بسیار بالای صنعت سیمان کشور در جهان افزود : صنعت سیمان ، اولین صنعتی بود که به اهداف سند چشم انداز دست پیدا کرد، همچنین صنعت سیمان ایران از لحاظ ظرفیت تولید در مقام 5 و یا 6 جهان قراردارد که این موضوع نشان می دهد این صنعت ریشه دار بوده و باید حمایت لازم از آن صورت گیرد .

به گفته اصل روستا تولید سیمان در کشور 88 تا 90 میلیون تن سیمان در سال است که علیرغم این موضوع ، صنعت سیمان در سال گذشته با احتساب صادرات کمتر از 60 میلیون تن سیمان در کشور تحویل داده است .

وی در ادامه صحبتهای خود با تاکید بر اینکه گفته می شود افزایش قیمت سیمان نقش اساسی در بهای تمام شده ساختمان ها دارد ، تصریح کرد ؛ بر اساس مطالعات انجام شده در صورت افزایش 100 درصد قیمت سیمان تاثیرات این موضوع بر بهای تمام شده ساختمان زیر دو درصد است . باید این نکته را مورد توجه قرار داد که اشتغال این حوزه پایدار است و دولت باید فکر اساسی برای حمایت از آن انجام دهد 

 این تولید کننده سیمان اضافه کرد انتظار می رود که در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری ” جهش تولید ” نامگذاری گردیده ، مجلس انقلابی و دولت محترم ، از صنعتی که سهم موثری در تولید ناخالص داخلی و اشتغال پایدار کشور دارد ، حمایت شایسته انجام دهند .

وی همچنین اضافه کرد ، واقعی سازی نرخ فروش سیمان ، علاوه بر اثرگذاری بر افزایش نرخ سیمان و کلینکر صادراتی و افزایش درآمدهای ارزی، ضمن بهبود درآمد شرکتهای سیمانی ، بر وضعیت آنها در بازار بورس اثر مثبت خواهد گذاشت و باعث رضایت خاطر و اعتماد سهامداران محترم بازاربورس خواهد شد . ضمن اینکه مجموعه سیمان و انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور ، تقاضا دارند جهت شفاف سازی فروش و واقعی سازی قیمت سیمان در بازار داخلی و صادراتی کالای خود را در بورس کالا عرضه نمایند.

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
این مطلب را به اشتراک بگذارید!