آخرین اخبار شرکت

رونمایی از سیمان‌چاه نفت سبک، محصول جدید گروه صنایع سیمان کرمان در مورخ 1401/07/12

با حضور آقای دکترعزیزیان مدیرعامل گروه توسعه ملی ، فرمانی مدیرعامل شرکت سرمایه گزاری وتوسعه صنایع سیمان (سیدکو). استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در محل کارخانه سیمان کرمان ، از محصول جدید و مهم تولید شده این مجموعه صنعتی رو نمایی شد.

با توجه به نیاز مبرم شرکتهای حفاری چاه نفت وگاز به این‌ محصول که با توجه تحریم‌های موجود تاکنون به سختی وبا قیمت بسیار بالا تامین می شد،تولید آن توسط گروه صنایع سیمان کرمان ضمن ایجاد ارزش‌افزوده، اقدام ‌بسیار مهمی است در جهت کاهش خروج ارز ، جلوگیری از واردات و تامین نیاز صنعت استخراج نفت وگاز کشور.

رحمانی مدیرعامل‌سیمان کرمان ضمن تشریح وضعیت کمی وکیفی تولید سیمان در کشور و تشریح چشم انداز سیمان کرمان عنوان داشت: در سیمان کرمان قصد داریم با تکیه بردانش فنی وکارشناسان متخصص و صاحب علم روز و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم، بستر مناسب برای بدل شدن به یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیمان های خاص کشور ایجاد نماییم.

مدیرعامل سیمان کرمان ضمن تقدیر از همکاران خود دراین شرکت دستاوردهای اخیر سیمان کرمان همچون تولید سیمان چاه نفت فراساحل، سیمان سفید وپروژه های تولید سیمان LC3، سیمان سرباره ای ودهها مورد دیگر را حاصل لطف پروردگار ، مساعدت مدیران و صاحبان سرمایه و پرسنل متعهد و متخصص شرکت دانست و از ایشان تقدیر نمود.

دکتر فرمانی مدیر عامل سیدکو نیز با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مؤثر و مهم سیمان کرمان بویژه در حوزه تحقیق و پژوهش و حرکت در مسیر تولیدات دانش بنیان، با اشاره به بیانات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به تولید دانش بنیان و تاثیر آن بررشد و شکوفایی اقتصادی کشور ، محصول جدید سیمان کرمان را مصداق بارز تولید دانش بنیان وحرکت در این مسیر دانست.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان کشور با اشاره به  تحریم ها، و تاثیر آن برصنعت و خصوصا صنعت سیمان، عنوان داشت؛ این محدودیت‌ها منجر به تلاش بیشتر و حرکت به سمت خودکفایی و تولید داخل گردید و تهدید را به فرصت تبدیل نمود. به لطف خدا توانستیم بیشتر محصولاتی که از ما دریغ شده بود را تولید کنیم و کشور را به سمت پیشرفت و تولید بیشتر سوق دهیم . در این زمینه  اقدامات سال‌های اخیر سیمان کرمان الگو خوب ونمونه  بارز آن است.

دکتر فداکار استاندارکرمان در این آئین از خدمات همه کارکنان گروه صنایع سیمان صمیمانه تشکر کرد و گفت: یک پروژه ممکن است سالها بگذرد تا به مرحله اجرا درآید و کارکنان صنایع سیمان کرمان با تکیه بر ظرفیت ها، توانمندی ها و منابع داخلی خود توانسته پروژه های مهم و متعددی را تا به الان به انجام برساند .

ایشان با بیان اینکه کشور دارای منابع نفتی زیادی است،گفت: بحث حفاری چاه های نفت در کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر است و تنوع و تحول جدیدی در این حوزه نیاز است  لذا بهتر است بجای بالا بردن میزان تولیدات، به کیفیت تولید توجه کنیم و سعی کنیم که در تولیدات ارزش افزوده و حفظ درآمد شرکتها را مد نظر قرار دهیم.

استاندار کرمان ضمن رونمایی از تابلو نمادین آغاز تولید این محصول جدید سیمان کرمان گفت: مجموعه استانداری ،سازمان‌هاودستگاههای اجرایی استان آماده هرگونه همکاری ومساعدت با سیمان کرمان هستند.

دکتر عزیزیان مدیر عامل شرکت سرمایه گزاری گروه توسعه ملی که به عنوان دارنده بیشترین سهام مالکیت شرکت سیمان‌کرمان در این جلسه حضورداشتند ، برلزوم ایجاد نگاه چند بعدی ،کلان و فراگیربه مسائل و پرهیز از

نگاه تک بعدی و کوچک تاکید ، و در حل مسائل و چالشهای صنعتی و تولیدی تدوین الگویی چندبعدی و فرایند محور متناسب باتوان وکشش متولی واجرا کنندگان را مهم وکاربردی دانست.

توجه به بازار و توجیه اقتصادی ، درعین حال پوشش وتامین نیاز متقاضی و نگاه خلاقانه و پرهیز ‌از توجه به شیوه های مرسوم ومتداولی که تا کنون بوده و تدوین راههای جدید درحل مسئله، راهگشای پیشرفت وجلوگیری ‌از ایجاد گره و چالش‌های سخت است.

نظر به حضور و بکارگیری و استفاده از انسانهای خلاق و توجه به کارشناسان و محققین خلاق و با بهره هوشی که خوشبختانه در سیمان کرمان و فراهم‌شدن زیرساخت لازم‌ شاهد این گونه اتفاقات مهم و تاثیر گذار هستیم‌.

 بازدید از بخشهای مختلف کارخانه بویژه بخش مرکزتحقیقات بتن وآزمایشگاههای تخصصی چاه نفت سیمان کرمان بخش پایانی‌مراسم‌بود‌.

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
این مطلب را به اشتراک بگذارید!