آخرین اخبار شرکت

پذیرش پیشنهاد ایران در سازمان ایزو با حمایت های هلدینگ سیدکو

کمیتهTC74  ایران رهبری پروژه استانداردسازی کلینکر سیمان را در عرصه بین‌المللی برعهده گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سیدکو؛ به همین منظور و با هدف بررسی موضوعات گسترده‌تر نشست علمی تخصصی با حضور حمید فرمانی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، پرویز درویش، معاون تدوین وترویج سازمان ملی، علی اکبر الوندیان، دبیر انجمن، فریدون رحمانی، رئیس کمیته کمیته فنی استاندارد سیمانTC74 ، مجید وفاپور مدیرعامل سیمان مازندران، حمیدرضا تاجیک دبیر کمیته TC74 و مدیران کنترل کیفیت کارخانجات سیمان برگزار شد.

حمید فرمانی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در این نشست به بررسی نقش سیدکو در فن‌آوری‌های پیشرفته صنعت سیمان پرداخت و گفت: هلدینگ سیدکو با محوریت شرکت‌های تولیدی سیمان کرمان و سیمان مازندران به فن‌آوری پیشرفته ایزوترمال کالریمتری ICCدسترسی پیدا کرده است. این فن آوری؛ امکان طراحی فرمولاسیون‌های جدید سیمان برمبنای واکنش‌های هیدراتاسیون سیمان فراهم کرده است.

فرمانی با اشاره به این که تغییرات رویکردی در فن آوری برای نخستین بار اتفاق افتاده است، توضیح داد: این تغییرات بسترهای لازم برای کاهش کلینکر فاکتور از طریق طراحی‌های جدید را فراهم می‌کند. همچنین کمیتهTC74  ایران هم اکنون رهبری پروژه استاندارد سازی کلینکر سیمان را دارد و این موضوع برای کل کشور و صنعت سیمان افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل سیدکو، برای بهره‌مندی از دانش نخبگان صنعت سیمان کمیته ویژه‌ای در سیدکو تدارک دیده‌ایم و با حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه به دنبال  ایجاد تغییرات بنیادی در کاهش کلینکر فاکتور در صنعت سیمان هستیم.

پذیرش پیشنهاد ایران در سازمان ایزو

پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج سازمان ملی در حاشیه این نشست علمی گفت: سازمان ملی استاندارد وظیفه اصلی تدوین و نشر استانداردهای ملی را برعهده دارد. در حوزه استانداردهای صنعت سیمان یکی از استانداردهای اصلی مربوط به سیمان است. در این میان کلینکر به عنوان محصول واسطه تولید سیمان مطرح است که به طور مستقیم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و طبیعتا مرجع بین‌المللی قابل اعتمادی ندارد. با این حال کلینکر برای کشور ما کالای صادراتی محسوب می‌شود و نیازمند استانداردهای لازم در این زمینه است. خوشبختانه با استفاده از توان متخصصان صنعت سیمان، بتن آماده و سایر بخش‌های صنعت ساختمان یک استاندارد ملی تدوین شد که در حال حاضر به عنوان پیشنهاد بین المللی نیز در سازمان ایزو پذیرفته شده است.

درویش با اشاره به این که ما می‌توانیم نبض بازار صادراتی را با این شیوه در دست داشته باشیم، درباره سایر استانداردها توضیح داد: تولید سیمان در کشور ما از حداقل های استاندارد بین المللی بالاتر بوده و استانداردهای داخلی را هم کسب کرده است. درباره سایر استانداردها و تجدید نظر استانداردهای موجود تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری در خصوص سایر استانداردهای مورد نیاز سیمان و انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تجدید نظر شود.

گام‌های اساسی برای بهبود کنترل کیفیت

در ادامه حمیدرضا تاجیک، دبیر کمیته TC74گزارشی از عملکرد این کمیته طی سال گذشته و توسعه همکاری‌های بین المللی با سازمان جهانی استاندارد و انجمن سیمان آلمان VDZ  ارایه داد.

تاجیک با تاکید براین که برای اولین بار آزمون مهارت در صنعت سیمان ایران با مشارکت انجمن سیمان آلمان برگزار شد، افزود: نتایج این آزمون در شناسایی عوامل خطا در هر یک از آزمون های کنترل کیفیت برای کارخانجات سیمان ایران تشریح شد.

در پایان این نشست علمی حمید فرمانی، به دلیل تلاش های ارزنده و حمایت پرویز درویش از استاندارد جدید کلینکر سیمان در سازمان ملی استاندارد ایران وسازمان ایزو با تقدیم لوح تقدیر، قدردانی کرد. همچنین ناصر عقیقی مدیر کنترل کیفیت سیمان ساوه به دلیل تدوین بهترین پروتکل استاندارد برای کاهش کلینکر فاکتور در صنعت سیمان ایران و رضا فرازمند، مدیر کنترل کیفیت سیمان کرمان به دلیل تلاش های ارزنده ایشان در دستیابی به فن آوری ایزوترمال کالریمتری براساس پروتکل های دانشگاه EPFL  سوئیس مورد تقدیر قرارگرفتند

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
این مطلب را به اشتراک بگذارید!