آخرین اخبار شرکت

گشایش نماد شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر در بازار دوم فرابورس؛سهم 16 درصدی «ساروج» از فروش کلینکرصادراتی کشور

گشایش نماد سهام شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر با نماد «ساروج» در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۳ در فرابورس انجام شد و این شرکت از بازار پایه به بازار دوم با کشف قیمت هر سهم 16 هزار و 45 ریال ارتقا یافت.

در این مراسم مدیرعامل شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر به تاریخچه‌ این شرکت اشاره و عنوان کرد: ایده احداث کارخانه سیمان در مجاورت اسکله آسیای آرام شکل گرفت، عملیات اجرائی ساخت کارخانه در سال 1382 رقم خورد و در سال 1388 هم‌زمان با خودکفا شدن ایران در تولید سیمان، این کارخانه به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت در ادامه به مسیر این شرکت در پیدا کردن بازارهای فروش اشاره و اظهار کرد: ساروج ابتدا بر بازارهای داخلی متمرکز بود و از سال 92 وارد بازار صادرات شد. در حال حاضر 16 درصد از سهم صادرات کلینکر کشور متعلق به ساروج است و بیش از 80 درصد محصولات شرکت صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت در ادامه صحبت‌هایش در خصوص سرمایه این شرکت عنوان کرد: ساروج با سرمایه 10 میلیون تومانی تاسیس شد و اکنون سرمایه‌‌اش به 134 میلیارد تومان رسیده است. همچنین افزایش سرمایه از محل سود انباشته نیز در دستور کار قرار دارد.
همچنین با اشاره به سودآوری خوب این شرکت در فاصله‌ سال‌های 96 تا 99 گفت: درحالی‌که سود این شرکت در سال 96 معادل 24 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است، این سود با رشدی 1000 درصدی در سال 99 به 268 میلیارد تومان رسیده است. در سال مالی جاری نیز رشد 13 درصدی سود را داریم به نحوی که 13 درصد به سود خالص شرکت نسبت به سال گذشته افزوده می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساروج در ادامه به بدهی‌های این شرکت و نیز معافیت‌های مالیاتی آن اشاره کرد و گفت: ساروج در حال حاضر اقساط معوق و بدهی سررسیدشده ندارد و دوره استمهال بدهی ارزی آن نیز از طرف بانک ملی از 3 به 6 سال افزایش یافته است.

در بخش دیگری از این نشست، حسام‌الدین جعفری مدیرعامل کارگزاری بانک ملی به عنوان مشاور پذیرش شرکت ساروج در بازار دوم فرابورس، ساروج را شرکت سیمانی متفاوت و منحصربه‌فرد معرفی کرد که مهم‌ترین مزیت آن محل قرارگیری کارخانه کنار آب‌های خلیج‌فارس با اسکله‌ اختصاصی است.
جعفری از سریلانکا، هند، قطر، چین، عمان، هند و بنگلادش به‌عنوان مقاصد صادراتی ساروج نام‌برده و اظهار امیدواری کرد که این مقاصد توسعه یابند.

گفتنی است با حضور مدیر عامل شرکت فرابورس و مدیران ارشد دو سهامدار عمده، گواهی نامه پذیرش به مدیر عامل ساروج بوشهر اعطا شد.

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
این مطلب را به اشتراک بگذارید!