آخرین اخبار شرکت

تفاهم نامه همکاری در تولید سیمان های با کاربرد پزشکی بین سیمان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش روابط عمومی سیمان کرمان؛ همسو با اهداف علمی و پژوهشی این گروه ، صنایع سیمان کرمان با دانشگاه علوم پزشکی بمنظور تولید سیمانهای پزشکی وفسفاته تفاهم نامه همکاری امضا نمودند.

مهندس رحمانی مدیر عامل سیمان کرمان در این خصوص عنوان داشت : به لطف پروردگار و تلاش همکاران سیمان کرمان ، طی سال‌های گذشته زیرساخت‌های لازم جهت تولیدات دانش بنیان فراهم شده و نظر به وجود کارشناسان زبده و با دانش روز در مرکز پژوهش و تحقیقات سیمان کرمان بعنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز تحقیقاتی بتن و سیمان کشور، این کارخانه می‌تواند سهم بسزایی در افزایش سطح تولیدات دانش‌ بنیان و ارتقائ سطح کیفی و تنوع محصولات سیمانی ایفا نماید. لازم به ذکر است امروزه یکی از مشکلات جامعه پزشکی و دندان پزشکی کشور، تامین مواد اولیه می باشد زیرا بخش قابل توجهی از این مواد از خارج از کشور با کیفیتهای متفاوت وارد می شود. بی شک حضور صنعت بزرگی مانند صنعت سیمان در کنار جامعه پزشکی و دندان پزشکی کشور می تواند راه گشای بسیاری از مشکلات، در زمینه پژوهش، تولید و تامین مواد اولیه در این حوزه باشد.

مدیر پژوهش و تحقیقات، وکنترل کیفی سیمان کرمان نیز به تشریح این اقدام در مجموعه پرداخت و عنوان داشت: اخیرا محققین سیمان کرمان فعالیتهای علمی و پژوهشی خود را در زمینه تولید سیمان های فسفاته و MTA آغاز نموده اند که یکی از کاربردهای این سیمان ها در ترمیم بافت های استخوانی بدن و دندان در انسان می باشد. سیمان های پزشکی موسوم به MTA  ترکیب شیمیایی و فیزیکی مشابه سیمان های پرتلند صنعتی دارند.

مهندس فرازمند افزود: در این راستا و جهت تولید سیمان های جدید و دانش بنیان، گروه صنایع سیمان کرمان با دانشگاه علوم پزشکی کرمان تفاهم نامه همکاری امضا نموده است. با امضای این تفاهم نامه، بستر لازم برای همکاری های علمی و پژوهشی بین محققین این دو مرکز بر قرار شده است.

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on email
این مطلب را به اشتراک بگذارید!